O nas

Nadzór nad bezpieczeństwem farmakoterapii

Misją firmy jest dbanie o zdrowie każdego człowieka. Dlatego ważnym elementem naszej pracy jest gromadzenie informacji związanych z bezpieczeństwem, skutecznością, jakością leków
i wyrobów medycznych firmy. Aby osiągnąć ten cel, stworzono system zapewnienia jakości i nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii, który pozwala nam na czas identyfikować zdarzenia niepożądane lub brak skuteczności i jakości naszych produktów. 

Jeśli chcesz zgłosić zdarzenie niepożądane lub problem ze skutecznością i jakością produktu, po jego użyciu, możesz wybrać dowolny dogodny dla siebie sposób zgłaszania: 

  1. Telefonicznie: +48 519 07 98 41
  2. E-mailem: pharmacovigilance@alpenpharma.com

Co możesz zgłosić:

 

  1. Działanie niepożądane – wszelkie niepożądane i nieprzewidziane objawy lub choroby, które zbiegają się w czasie z zażyciem produktu, niezależnie od tego, czy jest to związane z zażyciem produktu, czy nie.
  2. Niewłaściwe użycie – sytuacje, w których produkt leczniczy jest celowo i niewłaściwie stosowany niezgodnie z dopuszczoną informacją o produkcie.
  3. Stosowanie pozarejestracyjne – sytuacje, w których produkt leczniczy jest celowo używany
    do celów medycznych niezgodnie z dopuszczoną informacją o produkcie.
  4. Nadużywanie – uporczywe lub sporadyczne, celowe, nadmierne używanie produktów leczniczych, któremu towarzyszą szkodliwe skutki fizyczne lub psychiczne.
  5. Brak skuteczności – brak oczekiwanego efektu leczniczego dla zatwierdzonego wskazania,
    po zażyciu produktu leczniczego.
  6. Narażenie zawodowe – narażenie na produkt w wyniku kontaktu o charakterze zawodowym
    lub niezawodowym.
  7. Przedawkowanie – podanie ilości produktu leczniczego podanej jednorazowo lub łącznie, przekraczającej maksymalną zalecaną dawkę zgodnie z dopuszczoną informacją o produkcie.
  8. Nieoczekiwane korzystne skutki – wszelkie nieprzewidziane korzystne skutki występujące
    po podaniu produktu i przynoszące poprawę lub wyleczenie choroby lub objawu. Na tę poprawę
    lub wyleczenie nie trzeba było czekać lub efekt ten nie został udowodniony w badaniach.
  9. Błąd dotyczący leku – odnosi się do każdego niezamierzonego błędu podczas przepisywania, wydawania lub podawania produktu leczniczego pod kontrolą pracownika służby zdrowia, pacjenta lub konsumenta.
  10. Podejrzenie przeniesienia czynnika zakaźnego – przeniesienie czynnika zakaźnego poprzez produkt leczniczy związany lub niezwiązany ze zdarzeniem niepożądanym.
  11. Narażenie w czasie ciąży lub karmienia piersią – wszelkie produkty przyjmowane w czasie ciąży lub karmienia piersią. Narażenie może nastąpić tuż przed ciążą, w momencie poczęcia, u matki lub ojca.

 

W przypadku pytań i/lub reklamacji dotyczących jakości produktów prosimy o przesłanie nam e-maila: 

quality@alpenpharma.com 

 

Wszystkie podane przez Ciebie informacje są poufne i nie podlegają ujawnieniu, chyba że prawo stanowi inaczej.