Misją firmy jest dbanie o zdrowie każdego człowieka. Dlatego ważnym elementem naszej pracy jest gromadzenie informacji związanych z bezpieczeństwem, skutecznością, jakością leków
i wyrobów medycznych firmy. Aby osiągnąć ten cel, stworzono system zapewnienia jakości i nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii, który pozwala nam na czas identyfikować zdarzenia niepożądane lub brak skuteczności i jakości naszych produktów.
Jeśli chcesz zgłosić zdarzenie niepożądane lub problem ze skutecznością i jakością produktu, po jego użyciu, możesz wybrać dowolny dogodny dla siebie sposób zgłaszania:
- Telefonicznie: +48 22 1661611
- E-mailem: pharmacovigilance@alpenpharma.com
Co możesz zgłosić:
- Działanie niepożądane – wszelkie niepożądane i nieprzewidziane objawy lub choroby, które zbiegają się w czasie z zażyciem produktu, niezależnie od tego, czy jest to związane z zażyciem produktu, czy nie.
- Niewłaściwe użycie – sytuacje, w których produkt leczniczy jest celowo i niewłaściwie stosowany niezgodnie z dopuszczoną informacją o produkcie.
- Stosowanie pozarejestracyjne – sytuacje, w których produkt leczniczy jest celowo używany
do celów medycznych niezgodnie z dopuszczoną informacją o produkcie. - Nadużywanie – uporczywe lub sporadyczne, celowe, nadmierne używanie produktów leczniczych, któremu towarzyszą szkodliwe skutki fizyczne lub psychiczne.
- Brak skuteczności – brak oczekiwanego efektu leczniczego dla zatwierdzonego wskazania,
po zażyciu produktu leczniczego. - Narażenie zawodowe – narażenie na produkt w wyniku kontaktu o charakterze zawodowym
lub niezawodowym. - Przedawkowanie – podanie ilości produktu leczniczego podanej jednorazowo lub łącznie, przekraczającej maksymalną zalecaną dawkę zgodnie z dopuszczoną informacją o produkcie.
- Nieoczekiwane korzystne skutki – wszelkie nieprzewidziane korzystne skutki występujące
po podaniu produktu i przynoszące poprawę lub wyleczenie choroby lub objawu. Na tę poprawę
lub wyleczenie nie trzeba było czekać lub efekt ten nie został udowodniony w badaniach. - Błąd dotyczący leku – odnosi się do każdego niezamierzonego błędu podczas przepisywania, wydawania lub podawania produktu leczniczego pod kontrolą pracownika służby zdrowia, pacjenta lub konsumenta.
- Podejrzenie przeniesienia czynnika zakaźnego – przeniesienie czynnika zakaźnego poprzez produkt leczniczy związany lub niezwiązany ze zdarzeniem niepożądanym.
- Narażenie w czasie ciąży lub karmienia piersią – wszelkie produkty przyjmowane w czasie ciąży lub karmienia piersią. Narażenie może nastąpić tuż przed ciążą, w momencie poczęcia, u matki lub ojca.
W przypadku pytań i/lub reklamacji dotyczących jakości produktów prosimy o przesłanie nam e-maila:
Wszystkie podane przez Ciebie informacje są poufne i nie podlegają ujawnieniu, chyba że prawo stanowi inaczej.